همایش بازی ها در لایپزیگ

همایش بازی ها در لایپزیگ (Leipzig Game Convention) بزرگترین واقعه مربوط به بازی های رایانه ای در اروپاست که در کنار گرد همایی E3 در آمریکا ونمایشگاه بازی توکیوفجایی است که علاقمندان به بازی خبرنگارها می توانند از نزدیک با شرکت های توزیع کننده و سازنده بازی ارتباط برقرار کنند .

کونامی

یکی از شرکت هایی که در E3 امسال خپلی درخشش نداشت کونا می بود . کونا می دوران آرامش پس از متال گیر را سپری می کرد و ترجیح داد خبرهای جدیدش را در لایپزیگ اعلام کند . ابتدا دو بازی کاملا جدید از کونا می معرفی شد . اولین بازی lord of shadow بود که امید واریم برخلاف اسمش، یک بازی خلاقا نه و جالب باشد .این بازی که اطلاعات زیادی درموردش فاش نشد برای عرضه در سال 2010‏برنامه ریزی شده است. در دموی نشان داده شده ، به نظر می رسید سبک بازی اکشن سوم شخص از نوع دویل می کرای باشد . بازی دیگر GTI Club+ بود که پک بازسازی از GTI قدیمی ومحبوب کونا می است.این بازی فقط برای انتشار در شبکه پلی استیشن طراحی می شود . 

‏بازی های معروف کونا می هم درخشش خوبی درلایپزیگ داشتند .مهم ترین عنوان کونا می بدون شک PES 2009 ‏بود . علاوه بر پیشرفت های گرا فیکی، در بخش گپم پلی وحالت های مختلف بازی کردن، یرو 2009‏دستخوش تغییر های زیاده شده است. ادیتور مربوط به طراحی بازیکن بسیار کامل تراز قبل شده و کاربرها می توانند تصاویری از طریق USB به بازی وارد و در طراحی پیراهن بازی کن از آن ها استفاده کنند . با این که وضعیت خریدن حق استفاده از نام ها و این چیزها هم چنان برای یروخراب است،اما درلایپزیکداعلام شد کونا می امتیاز استفاده از دو رقابت بزرگ اروپا یی را برای یرو 2009‏خریداری کرده. 
‏حالت Become a Legend یک بخش جدید در یرو 2009‏است که در آن شما باید تنها یک بازیکن را هدایت کنید و از یک بازیکن ساده،افسانه بسازید . این حالت به وضوح تقلیدی از Be A Pro از بازی فیفا است. در Become a Legend تنها می تو انید یک بازی مهاجم را در بازی ها کنترل کنید . میزان بازی کردن شما و پاس دادن هم تیمی ها به طور مستقیم به عملکرد تیمی تان بستگی خواهد داشت. 

الکترونیک آرتز

‏بعد از هوی وین، بازی Mirror’s Edge ‏ دومین بازی پر طرفدار لایپزیک بود . بازی کننده ها از دیدن دموها و تصاویر جدید از این بازی سیر نمی شوند . دلیل اصلی آن هم فوآوری خفن وایده عجیب Mirror’s Edge است که به نظر می رسد بسیار خوب هم پیاده شده باشد . مرا حل جدیدی از Mirror’s Edge نشان داده شدند که یک خصوصیت جالب ازبازی را معرفی می کردند :امکان رد کردن مرا حل باچند مسیرمختلف.یعنی بازی کننده ها می توانند هر باری که یک مرحله را بازی می کنند از یک راه جدید خودشان را به مقصد برسانند . گرا فیک بازی ازهرز مانی بهتروزیباترشده بود .ما هم به شدت منتظر 
عرضه شدن Mirror’s Edge هستیم. بخش دیگری از غرفه الکترونیک آرتزبه بازی پدرخوانده 2 ‏اختصاص داشت. خبرانتشارپدرخوانده 2 ‏هم کسی را متعجب نکرد .این بازی براساس فیلم دوم پدرخوانده ساخته می شود و المان هایی از بازی های استراتژی را هم درخود دارد . شما برای تسخیر خیابان های نیویورک وشکست دادن پنج خانواده ما فیایی دیگر احتیاج به نقشه و استراتژی دار ید . یکی از بخش های بازی، کل شهر را به صورت یک نقشه سه بعدی به شما نشان می دهد و 
‏موقعیت منطقه های کلیدی و عملکرد آن ها را معرفی می کند . 

‏بازی های دیگرالکترونیک آرتزچیزجدیدی نداشتند و تنها برای 2Mirror’s Edge که هم اکنون برای همه پلت فرم ها به بازار آمده یک بخش چند نفره جدید نشان داده شد . 



میدوی
شرکت میدوی (Midway_) هم با دست پر به لایپزیگ آمده بود . استودیوهای مختلف بازی سازی میدوی در فاصله بین 3 ‏E تا نمایشگاه لایپزیگ، تلاش زیادی کرده بودند تا بخش های بیشتری ازبازی های آینده شان را به نمایش دربیاورند .داغ ترین بازی درغرفه میدوی،ویلمن Wheelman بود .بازی ویلمن یک بازی اکشن از نوع رانندگی است که همزمان با فیلم ویلمن با بازی ون دیزل ساخته می شود .قسمت های جدیدی ازبازی شامل نحوه گرفتن ماموریت ها و چیزها یی که با تمام کردن مرا حل مختلف به عنوان جایزه دریافت می کنید نشان داده شد . البته هیچ کس از نگاه کردن دموهای هیجان انگیز ویلمن خسته نشد . دراین دموها باز هم چند بار صحنه تعقیب وگریزبااتوموبیل،اسلوموشن شدن همه چیز،دورزدن 180 ‏درجه ای ون دیزل و قرار گرفتن رو به روی ماشین پشت سری، شلیک او به جلوو چرخ های ماشین مهاجم 

‏ومنفجر کردن آن نشان داده شد .انتظار برای بازی کردن ویلمن کار بسیار سختی است.ا 

‏دیگر بازی معروف میدوی که خیلی ها از نمایشش در 3 ‏E راضی نبودند مورتال کامبت جدید بود . در مورد این بازی که کاراکترهای قدیمی سری مورتال کامبت را به جان کار اکترهای کتاب های کمیکDC می اندازد ، حرف های زیادی زده میشود.بسیاری عقیده دارند بازی نهایی اصلا به خوبی بازی های قبلی مورتال کامبت نخواهد بود . سازنده های بازی در لایپزیگ حضور داشتند و یکی دو کارا کتر جدید قابل بازی از قبیل شاهزاده خانم کیتانا و ژوکر را معرفی کردند . ژوکر کارا کتر جالبی به نظر می رسید و قدرت های عجیبی داشت. در پایان مبارزه بین ژوکر و کیتا نا، ژوکر یک فیتالیتی هم انجام داد و نشان داد که از شخصیت های اصلی مورتال کامبت کم نمی آورد . 
از دیگر بازی های میدوی در لایپزیگ می توان به TNA iMPACT!،This is VegasوMechanic Master اشاره کرد که همه آن ها را قبلا در 3‏E هم دیده بودیم و خبر جدیدی نداشتند . 

کپ کام
لوگوی بازی استریت فایتر 4 ‏از لوگوی کپ کام بزرگ تر بود . علاقمندان به این سری بازی مبارزهای کلاسیک کم نیستند واین موضوع در غرفه کپ کام در لایپزیگ کاملا معلوم بود . خبر مهم، آمدن استریت فایتر 4 ‏به کنسول های خانگی در یک نسخه Home بود که البته کسی را سورپرایز نکرد . قرار است در نسخه خانگی استریت فایتر4 ، کاراکترهای جانبی وجود داشته باشند که در نسخه آر کید نیستند . استریت فایتر 4 ‏برای کنسول های خانگی هنوز هیچ تاریخ عرضه رسمی ندارد و تیم سازنده با خیال راحت روی آن کار می کنند . خبر انتشار یک نسخه جدید از Dead Rising برای Wii اعلام شدهبود.در لایپزیگ بخش های بیشتری از این بازی که Chop Till You Dropنام داردقابل بازی بود .گرا فیکبه وضوح تغییر زیادی نسبت به نسخه ایکس باکس 360 ‏دارد اما مهم ترین تغییر در گپم پلی، نحوه استفاده از سلاح های سرد است. سلاح های سرد که شامل هرچیزی که شما سر راه خود می بینید می شوند ، حالا با کمک دسته های حسگر حرکتی Wii با دقت زیادی قابل استفاده خواهند بود . 

‏عنوان هیجان انگیزدیگرکپ کام، Dark Void نام داشت. این بازی اکشن سوم شخص یکی از بازی های داغ لایپزیگ هم بود . سبک بازی اکشن سوم شخص از نوع فضایی است وبرای اولین باریک سیستم مبارزه وپنهان شدن عمودی را به خوبی در یک بازر اکشن سرعتی پیاده کرده است. برای Dark Void هم تاریخ انتشار قطعی اعلام نشده است. 

‏در نهایت رزیدنت اوپل5 ‏هم طبق معمول هوش از سر همه بازدید کننده ها برد . باز هم بخش های جدیدی از گپم پلی دونفره نشان داده شدند که به همه رزیدنت بازها توصیه می کنیم حتما این د موها را ببینند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد