داستان کامل بازی Assassin's Creed

بازی جدید تیمی که سری شاهزاده ایرانی: شنهای زمان رو ساختن، به نظر خیلی جالب میاد. یک GTA که در قرون وسطی اتفاق میوفته. پس از عرضه بازی شاهزاده ایرانی، این بار یک بازی شیک، عبوس، زیبا و اصیل رو می بینیم. این بازی با آزادی حرکت زیاد، انیمیشن خارق العاده، هوش مصنوعی غیرقابل باور و اندازه جزئیاتی که تا به حال توی هیچ بازی دیگه ای ندیدیم.
برای یک اشاره کوتاه در مورد بازی؛ Assassin's Creed در اولین لحظه ما رو به یاد بازیهای اخیر میندازه. انیمیشن بسیار روان و کارکتری با قدرت مانور بالا مثل شاهزاده ایرانی. اتفاقاتی در قرون وسطی و روشهای مختلف انجام ماموریتها(Open-Ended) مثل Oblivion. داشتن محیط بزرگ و دید وسیع از شهر مثل Tom Clancy's Ghost Recon Warfighter. خاطره ای شبیه آنچه در Thief داشتیم فقط به خاطر مخفی بودن و کاردانی کارکتر اصلی. و بالاخره شهری بزرگ برای گشتن مثل آنچه که در Grand Theft Auto دیده ایم. ولی با این حال این بازی تقلید از هیچیک از این بازیها نیست. این بازی ممتاز، با کار خوب در جلوه های بصری و یک سورپرایز است.

داستان
بازی در سال 1191 میلادی (زمان رخ دادن سومین جنگ های صلیبی بین مسلمانان و مسیحیان) و در منطقه ای بین امپراطوری LionHeart-King Richard (ریچارد شیردل) و دیوارهای اورشلیم رخ می دهد. Assassin در لغت به معنای آدمکش است اما نام بازی از معنای آدم کش گرفته نشده است. بازی داستان*های گروه حشاشین را روایت می*کند. حشاشین نام گروهی از مسلمانان شجاع است که می خواهند با به قتل رساندن سران اصلی جنگ به این جنگ پایان دهند، خصوصیت بارز افراد این گروه این است که برای اثبات وفاداری خود یک انگشتشان را قطع کرده و به جای آن خنجری قرار می دهند که بسیار کار آمد است. در حال حاضر سینان (Sinan) فرمانده اصلی این گروه است و قصد دارد با کشتن نه فرد که عامل اصلی ایجاد این جنگ خونین هستند به جنگ پایان دهد و دنیا را در صلح و صفا ببیند. برای این کار او الطیر( معنای فارسی: شاهین پرنده) را مامور می کند و الطیر نیز که به دنبال کسب شهرت است این ماموریت مهم را قبول می کند. البته دیگر اعضای این گروه نیز در این راه الطیر را همراهی می کنند. Jaye Ramond در مصاحبه خود اعلام کرده است که این گروه تنها نام قاتلین مسلمان را به دوش می کشند و دارای عقاید خاص خود هستند.

هوش مصنوعی
مطمئنا یکی از جذاب ترین قسمت های Assassin's Creed قسمت هوش مصنوعی خواهد بود.در این قسمت روزنه هایی از هوش مصنوعی نسل آینده را می توان دید که به طریق مختلف می تواند بر روی Gameplay بازی تاثیر بگذارد.در نمایشگاه X06 برای اولین بار از Gameplay بازی پرده برداری شد و هوش مصنوعی،یکی از عواملی بود که باعث شد این بازی یک نمایش بسیار خوب در این نمایشگاه داشته باشد.
تقریبا تیم طراحی به ریزترین نکات هوش مصنوعی توجه کرده و به خوبی توانسته اصل "عمل و عکس العمل" را در بازی پیاده کند ولی با این تلاش باز هم در بعضی مواقع شخصیت های غیر قابل بازی (NPC) حرکاتی غیر عادی از خود نشان می دهند که با توجه به زمان باقی مانده تا زمان انتشار می توان انتظار داشت که این مشکلات نیز مرتفع شوند.
همانطور که گفته شد در قسمت هوش مصنوعی اصل"عمل و عکس العمل" به خوبی شبیه سازی شده است و دلیل حضور هوش مصنوعی در بازی ها پیاده سازی همین اصل هست ولی بار ها و بار ها دیده شده است که از این قسمت به سادگی گذر شده و توجه چندانی به آن نشده است.در Assassin’s Creed مردم شهر تمام وقت به رفتار Altair توجه می کنند و او را زیر نظر دارند.از حرکات غیر منتظره Altair می ترسند و با حضور او در مجمع خود نگران می شوند.مثلا در صحنه ای که Altair با اسب به شهر وارد می شود مردم از ترس بر خورد نکردن با اسب خود را عقب می کشند و با پیاده شدن Altair از اسب به راه خود ادامه می دهند.
مردم در حالی که Altair در میان آنها حضور دارد تا وقتی که حرکتی مشکوکی از او سر نزند به زندگی عادی خود ادامه می دهند.در صحنه ای که Altair از میان مردم در بازار شهر عبور می کند مردم هیچ عکس العملی نسبت به او ندارند.امّا وقتی یکی از مردم با ضربه Altair به زمین می خورد،دیگران از او دوری می کنند و به صورتی خصمانه به او نگاه می کنند.
یکی از مهمترین مشکلات هوش مصنوعی بازی در این قسمت به وضوح دیده می شود این است که مردمی که از Altair دوری می کنند تا جایی که می توانند سر خود را به طرف Altair بر میگردانند و به اون نگاه می کنند که در پاره ای از مواقع بسیار غیر واقعی جلوه می کند و قدرت هوش مصنوعی این بازی را زیر سوال می برد.
وقتی که Altair می دود مردمی که در سر راه او قرار دارند سعی می کنند که بایستند و خود را از سر راه او دور کنند تا صدمه ای نبینند و کسانی هم که در گوشه کنار کوچه حضور دارند حرکات او را زیر نظر می گیرند.وقتی Altair از ساختمانی بالا می رود، مردم کوچه و خیابان ها با دیدن او تعجب می کنند و او را با دست به یکدیگر نشان می دهند و صبر می کنند تا عاقبت کار را تماشا کنند.
شاید در بعضی مواقع مردم به او مشکوک شوند و مراتب را به ماموران محافظ شهر گزارش دهند و آن وقت است که باید خودتان را برای رویارویی با ماموران حفاظتی شهر آماده کنید.
Altair نمی تواند مثل Sam Fisher در سایه ها مخفی شود و در موقعیت مناسب به هدف خود برسد.او باید با استفاده از عوامل محیطی به هدف خود نزدیک شود.شاید بهترین راه برای رسیدن به هدف مخفی شدن در میان مردم باشد.اما به دلیل بالا بودن هوش مصنوعی ماموران حفاظتی،اگر او بخواهد در قالب پنهان شدن در میان مردم و رسیدن به هدف خود عمل کند خیلی زود شناسایی می شود.پس باید بهترین گروه مردم که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به Altair دارند انتخاب شوند که از این میان کشیش های کلیسا به دلیل پوشیدن لباس سفید ظاهری شبیه به او دارند و به راحتی در قالب کشیش های کلیسا می توان به هدف خود نزدیک شد و به عبارتی هوش مصنوعی بازی را به اشتباه انداخت.
زیبا ترین صحنه بعد از کشتن مقتول در میدان اصلی شهر "عکس العمل" مردم نسبت به حادثه است.به نظر شما عکس العل عادی نسبت به مسئله چیست؟ بهترین گزینه در این مواقع در غریزه انسان "فرار" است که مردم به خوبی این غریزه را به مرحله اجرا در می آورند. آنها با تمام توان می دوند تا خود را از Altair دور کنند تا خود را از مرگ احتمالی نجات دهند.بعضی از مردم نیز خود را بر سر راه Altair قرار می دهند تا شاید بتوانند او را دستگیر کنند و از حکومت برای دستگیری او پاداش دریافت کنند.
بهترین راه فرار برای Altair خروج از دروازه شهر است ولی باز ماموران حفاظتی در مقابل عمل Altair یک عکس العمل خوب نشان می دهند و دروازه را میبندند و او را محاصره میکنند.حال وقت مبازه است.
همانطور که ملاحظه می فرمایید مردم و ماموران محافظتی بهترین عکس العمل را در مقابل عمل Gamer نشان می دهند و شاید در یک محیط با شرایط مختلف، تصمیمات مختلفی را اتخاذ کنند.در مجموع یکی از نقاط قوت Assassin’s Creed هوش مصنوعی فوق العاده عالی آن است که نوید یک بازی بسیار منطقی را می دهد که نمیتوان به راحتی در محیط آن ریسک کرد.گرچه در هوش مصنوعی بازی نکاتی منفی دیده می شود ولی می توان منتظر ماند تا چند ماهی که به انتشار بازی مانده است نقیصه های هوش مصنوعی برطرف شود و این قسمت بازی به یکی از رویایی ترین هوش مصنوعی های استفاده شده در بازی ها تبدیل شود.
تا به حال مشخص شده است که در هوش مصنوعی Assassin's Creed بر روی X360 از حالت خاصی استفاده می شود که در نهایت نتیجه هوش مصنوعی تمامی Platform یعنی PS3-PC-X360 یکی است.در “UbiDay” نیز مشخص شد که Engine بازی می تواند به صورت هم زمان 150 نفر با هوش مصنوعی های مختلف کنترل کند.که این خبر خوبی برای قسمت هوش مصنوعی بازی باشد.
فیزیک
مانند دیگر قسمت های بازی،به سختی می توان از این این قسمت اشکال گرفت،ولی هنوز اطلاعات خاصی از فیزیک بازی منتشر نشده است. در این قسمت، آن چیز هایی را که ما در تریلر ها دیده ایم و در خبر ها خوانده ایم را برای شما تشریح می کنیم.
جالبترین قسمت فیزیک بازی را می توان به برخورد های فیزیکی که میان Altair و مردم انجام می شود نسبت داد.برخوردها بسیار طبیعی طراحی شده است و شدت برخورد ها در صحنه های مختلف فرق میکند.Altair وقتی از میان عده ای از مردم عبور می کند دست خود را بر روی شانه مردم می گذارد تا راه را برای خود باز کند.او می تواند مردم را با دست طرفین پرتاب کند و راه را برای خود باز کند یا دشمنان را از سر را بردارد.یک از نکات جالب در نمایش بازی در نمایشگاه X06 صحنه ای بود که Altair شخصی را به طرف یک دخمه که برای فروش مواد غدایی بود پرتاب کرد.در عین تعجب آن شخص به زمین نخورد بلکه به شدت به ستون آن مغازه برخورد کرد و سپس به زمین افتاد.
Altair میتواند اشیاء چوپی مانند ستون ها را با استفاده از ضربه شمشیر تخریب کند و راه را برای تعقیب کنندگان ببندد.یکی دیگر از بهترین قسمت های فیزیک بازی نحوه برخورد شمشیر ها و عکس العمل بدن های شخصیت ها نسبت به ضربه است.هر کسی که قدرت ضربه اش بیشتر باشد می تواند با استفاده از این قدرت تعادل دشمن را به هم بزند و در موقعیت مناسب ضربه دوم را وارد کند.حتی این به هم ریختن تعادل می تواند باعث سقوط شخصیت ها از روی ساختمان ها به روی زمین شود.
همانطور که اشاره شد اطلاعات چندان زیادی از فیزیک بازی در دسترس نیست ولی به محض مشخص شدن اطلاعات بیشتری از فیزیک بازی آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.تمام چیزی که قبل از E3 می توانیم برای شما بگوییم این است که قرار است بازی از فیزیک عالی بهره ببرد که نمونه هایی از این فیزیک عالی را در سطر های بالا توضیح داده ایم.

شخصیت پردازی (طراحی شخصیت و خصوصیات الطیر)
شخصیت پردازی یا به عبارت دیگر طراحی شخصیت در بازی Assassin's Creed در نقطه اوج خود قرار دارد به طوری که هنگامی که در شهر قدم می زنید همه ی مردم دارای صورت های خاص خود هستند. الطیر می تواند یک انسان کاملا وحشی باشد و به تمام مردم شهر حمله کرده و آن ها بکشد زیر بازی Open-World نیز هست ، اما این کار غلط ترین کار ممکن به حساب می آید زیرا مردم می توانند پشتوانه الطیر باشند و اگر او آن ها را بکشد مردم نه تنها از او حمایت نمی کنند بلکه مکان او را نیز به مامورین لو می دهند. الطیر دارای توانایی های بسیار بالایی است او از دیوارها بالا رفته ، از روی سقف ها به سقف دیگر می پرد ، خود را بین مردم مخفی می کند، اسب براند و ... . فاصله بین دمشق و اورشلیم چیزی در حدود 130 مایل (203 کیلومتر) است و از آن جایی که بازی دارای سیستم شب و روز دینامیک است الطیر می تواند چه در تاریکی شب و چه در روز و زیر آفتاب سوزان این مسافت طولانی را با پای پیاده و یا اسب بپیماید. نمای ظاهری الطیر بگونه ای است که هیچ وقت به طور کامل صورت او دیده نمی شود زیرا غالبا کلاه خود را بر روی صورتش انداخته تا شناسایی نشود او از این روش برای مخفی نگه داشتن خود به نحوه احسنت استفاده می کند به طوری که در یکی از تریلرها مشاهده می شود ماموران دنبال الطیر کرده اند و او سر خود را پایین انداخته و بین کشیشان کلیسا خود را مخفی می کند. خنجر الطیر نیز سلاح اصلی اوست که به کمک آن هر کسی را که بخواهد می کشد البته حرف های نیز در مورد سیستم جلو و عقب بردن زمان در بازی شنیده می شود که اطلاعاتی از آن در دست نیست.



گرافیک

بازی هایی که توسط UBI Soft عرضه میشوند معمولا از گرافیک و جلوه های بصری بالایی بهره مند هستند و در کمتر بازی شاهد گرافیک پایین هستیم.
بازی Assassin's Creed یکی از نوآورانه*ترین بازی*های نسل بعد به شمار می*رود. چرا که طبق وعده سازندگان در Assassin's Creed همه چیز متفاوت و واقعی است. بازی از نظر گرافیکی یک شاهکار تمام معناست.
دقت در طراحی و جزئیات بازی شما را مبهوت می*کند. حتی برای طراحی یک ساختمان مدت ها وقت صرف شده تا نسبت به ساختمان های دیگر تفاوت و جود داشته باشد و شما با طی کردن مرحله هیچ شباهتی را احساس نکنید و پی در پی تازگی و تنوع را احساس کنید و ببینید.

در کل میتوان گفت طراحی های بازی بسیار دقیق هستند و هیچ انتقادی بر آنها وارد نیست.
اگر Oblivion را بازی کرده باشید، حتما می*دانید که محیط*های وسیع Oblivion تابه*حال در کمتر بازی*ای مشاهده شده. اما شما در Assassin's Creed چیزی فراتر از آن را خواهید دید. در Assassin's Creed هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما به هر قسمت شهر که بخواهید دسترسی دارید. محیط بازی آنقدر وسیع است که با یک بار بازی کردن نمی*توانید تمام قسمت*های شهر را ببینید.
هر کدام از شخصیت*های بازی چهره*ی مخصوص به خود را دارند و بسیار کم پیش می*آید که شما یک چهره را دوبار در بازی ببینید. البته این موضوع در اکثر بازی*های نسل بعد به چشم می*خورد.
نور*پردازی بازی بسیار خیره*کننده است. نور خورشید نسبت به شکل،* اندزه و حالت هر جسم بر روی آن تاثیر می*گذارد. همچنین بازتاب* نور و سایه*ها کاملا مطابق با قوانین بازتاب نور طراحی شده*اند.
علاوه براین، عکسهای منتشر شده از بازی نشان می*دهند که همانند بازی Riddick سایه*ی Altair نیز جلویش نقش می*بندد و با حرکت کاراکتر سایه او نیز تغییر خواهد کرد.
دیوارهای بلند مانع نفوذ نور خورشید به داخل کوچه*ها میشوند، شما از کوچه*ی تاریکی عبور می کنید و با رسیدن به میدان شهر و محوطه*ای باز نور خورشید را مجددا مشاهده می*کنید.
تمامی این موارد نشان از توجه سازنده*ها به نورپردازی در بازی دارد.
نکته جالب دیگر در گرافیک بازی نوع پوشش مردم شهرها است که نشان*گر آداب و رسوم اعراب در گذشته است. تیم سازنده حتی برای طراحی لباس*های مردم هم وقت زیادی را صرف کرده و لباس*هایی کاملا واقعی که در هنگام حرکت و یا وزش باد تغییر حالت می*دهند را خلق کرده است.
متریالها و تکستچرهای به کار رفته در بازی هم جای تحسین دارند طوری که جلوه ی قرون وسطی و جنگ های صلیبی را به زیبای به تصویر کشیده اند.
طراحی کاراکترهای بی شماری در بازی وجود دارد برای مثال چهره فروشنده های شهر هرکدام با شکل و شمایل خاصی طراحی شده اند و دیگر مثل بعضی از بازیها یک سری کاراکتر شبیه به هم کنار هم قرار ندارند بلکه به ریز ترین نکات در بازی اشاره شده و از تکرار کاراکترها در بازی به شدت خوداری شده است . فضای وهم آلود و گرم شهرهای بازی زیبای خاصی را دارد که شما را به دنیای دیگری می برد دنیای که شما در آن با فرهنگ و عقاید و جنگهای آن زمان آشنا می سازد .

افکت های ضربه شمشیر و چاقو جای تحسین دارد به طوری که اصابت هر ضربه به هر نقطه از بدن باعث بروز خونریزی و پارگی میشود!
یکی دیگر از نکات قوت بازی ناپدید نشدن اجساد در بازی است! در اکثر بازیها حتی بازیهای جدید گیمرها از این موضوع رنج می برند که اشخاص در صورت مردن سریع ناپدید می شوند که بازی را غیر طبیعی میکند.اما در Assassin's Creed این قانون وجود ندارد و حتی ساعت ها بعد از قتل جسد بر روی زمین میباشد.

صداگذاری
معمولا در بازی هایی که بر هر نحوی تمی از بازی های مخفی کاری دارند صدا آیتم بسیار مهم و حیاتی است و بازی باید از بهترین سیستم صداگذاری بهره مند باشد ، خوشبختانه Assassin's Creed در این زمینه نیز بسیار عالی عمل کرده و از سیستم Dolby Digital 5.1 استفاده می کند و این نوید یک صداگذاری عالی برای بازی را می دهد. موسیقی بازی نیز کاملا حال هوای قرن 12 و قرون وسطا را می دهد و حس بازی در نقش یک قاتل مخفی را به شما القا می کند.
تمامی بخش های صدا گذاری بازی تک تک رکورد شده اند از موسیقی متن گرفته تا شکستن شیشه های مختلف...
در این بازی شاهد وجود بسیاری اسب هستیم که برای برداشت صدا از اسب واقعی در تکسچر های مختلف صدابرداری شده و در بازی عینا بدون اضافه کردن افکت بارگذاری شده است.
این نمونه بسیار کوچکی از قدرت صداگذاری بازی میباشد.

بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars

سرانجام پس از 4 سال انتظار هواداران بازی های رایانه ای، نسخه جدید از بازی فوق جذاب Command and Conquer تحت نام Tiberium Wars با زیبایی ها و جذابیت های فراوان با کیفیتی بسیار بالاتر از همیشه و بهره گیری از فن آوری گرافیکی سال 2007 عرضه شد ! وجود بیش از 30 مرحله زیبا و پرهیجان و بازی بسار روان و بهره گیری از گرافیک عالی و داستان بسیار جذاب بازی

از جمله ویژگی های متمایز کننده این بازی زیبای رایانه ایست ! 
  

سری بازی های Command and Conquer که به C&C یا CNC نیز شهره اند، در طی سالیان در ژانر استراژیک Real-Time و یا اکشن شلیک کننده عرضه می شد که در نسخه اخیر خوب طراحان بازی به خوبی توانسته اند با هر دو این ژانر ها و سبک های بای را در نسخه Tiberium Wars به زیبایی بگنجانند تا یک بازی بی نظیر به علاقمندان ارائه شود !
سری بازی های جذاب Command and Conquer از سال 1995 با عرضه اولین نسخه از سری بازی ها تحت عنوان Command and Conquer پای به بازار بازی های رایانه گذاشتند با با درخشش فوق العاده چشمگیر خود پس از هر بار عرضه موفق به کسب جوایز متعدد از سوی منتقدان برای خلق یک بازی بسیار جذاب و بی همتا شده اند.
دیگر نسخه های این بازی شامل : (1996) - Command and Conquer Red Alert، (1997) - Command and Conquer Sole Survivor، (1999) - Command and Conquer Tiberium Sun، (2000) - Command and Conquer Red Alert 2، (2002) - Command and Conquer Renegade، (2003) - Command and Conquer Generals و مارس سال 2007Command and Conquer Tiberium Wars می باشند .
Command & Conquer 3 Tiberium Wars دارا ی گرافیک فوق العاده و بسیار بالا، صدای زیبا و فراگیر و فیلم نامه ای بسیار جذاب است که توانسته باز نمره فوق عالی اکثر منتقدان بازی های رایانه ای دنیا را از آن خود کرده و موفق به کسب مدال طلای وبسایت نقد بازی برتر دنیا،GameSpot، شود .


سازنده : کمپانی EA LA
ناشر : کمپانی EA Games
تاریخ انتشار : Mar 26, 2007
وب سایت اختصاصی : Command & Conquer 3 Tiberium Wars
رده بندی : استراتژیک Real-Time و Sci-Fi شلیک کننده .
میزان دشوار بودن : متوسط
زمان مورد نیاز برای آشنایی کامل با محیط بازی : حدود نیم ساعت
درجه بندی ESRB در مورد محتوای بازی : Teen - مناسب برای افراد 13 سال و بالاتر .
ویژگی های بازی Command & Conquer 3 Tiberium WarsCommand & Conquer 3 Tiberium Wars:
بازی بسیار سریع، روان و مهیج که از تمامی نسخه های پیشین در این زمینه ها خوش تر درخشیده است .
بیش از 30 مرحله و ماموریت در بازی انفرادی !
محیط بسیار جذاب و رقابتی بازی .
فیلم نامه بسیار مهیج و اعتیاد آور بازی !
هوش مصنوعی فوق پیشرفته به کار رفته در بازی .
بازی زیبا در حالت چند نفره و شبکه های بازی و مسابقات آنلاین .
و ....
نقاط ضف و قوت بازی Command & Conquer 3 Tiberium Wars از دیدگاه منتقدان:
نقاط قوت : مراحل مهیج و متعدد بازی همراه با هزاران افکت ویدیویی و آیتم های بسیار زیبا و با کیفیت، بازی بسیار سریع و روان که بازیکن را جذب خود می کند، میدان نبرد بسیار مناسب برای بازی هذای چند نفره و جذاب . گرافیک عالی و صدای فراگیر بازی و فیلم نامه اعتیاد آور .
نقاط ضعف: شاید درخواست سیستمی قوی برای اجرای بازی را بتوان تنها نقطه ضعف آن نامید .

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Command & Conquer 3 Tiberium Wars :
اطلاعات مورد نیاز بازی :
Offline Modes: Competitive
Online Modes: Competitive
Number of Players: 1-8
Number of Online Players: 8 Online
System: 2.0GHz or high, or AMD equivalent, Vista - 2.2 GHZ or equivalent
RAM: 512 MB
Hard Drive Space: 6000 MB
Other: 1GB RAM for Vista

سطح بازی: متوسط
درجه سنی: +13
زمان یادگیری: حدود نیم ساعت

نقاط قوت: قسمت Campaing هیجان انگیز، سرعت بالای Gameplay، میان پرده های بسیار زیبا، گرافیک عالی، صداگذاری عالی

نقاط ضعف: پیروی از ساختار قدیمی Command & Coquer، وجود بعضی از باگ ها

حدود یک سال پیش بود که EA اعلام کرد سری جدید بازی Command & Conquer را در دست ساخت دارد. این بازی سومین نسخه از این بازی بود و عنوان Tiberium wars را به خودش اختصاص داده بود. ابتدا کمی به گذشته این بازی می پردازیم و در ادامه به بررسی خود بازی خواهیم پرداخت. اولین سری C&C در سال 1995 تحت نظر WestWood ساخته شد و تقریبا می توان گفت که این بازی فاکتور های بازی های استراتژی را تعیین کرد و به فروش نسبتا خوبی دست یافت.

بعد از فروش خوب این بازی کمپانی EA شرکت Westwood را خریداری نمود و چندی بعد نیز با این شرکت قطع همکاری کرد ولی همچنان امتیاز ساخت و انتشار این بازی در اختیار EA بود. EA نیز 2 عنوان به نام های Tiberian Sun و Tiberian Sun Firestorm از سری Command & conquer را عرضه کرد. و حال EA سومین شماره ازCommand & Conquer را عرضه کرده است که به نوبه خود بازی موفقیت های سری های گذشته خود را همچنان حفظ کرد.
داستان بازی همانطور که می دانید مربوط به عنصر Tiberium می شود. در سال های دور در آینده عنصر جدیدی به نام Tiberium بر روی کره زمین کشف می شود که می توان از آن انرژی های فراوانی به دست آورد و طبق سنت های قدیمی 2 نیروی خیر و شر برای بدست آوردن این عنصر رو در روی یکدیگر می ایستند و جنگ سختی میان این 2 گروه شروع می شود. نام گروه مثبت این بازی GDI و نام گروه منفی NOD می باشد. البته باید متذکر شویم که گروه سومی هم در بازی وجود دارد که این گروه متشکل از موجودات فضایی هستند که برای زندگی به Tiberium نیاز دارند و با توجه به پیدایش این عنصر بر روی زمین، این گروه به کره زمین حمله ور شدند تا به این عنصر دست پیدا کنند.

شما می توانید با هر 3 گروه به بازی بپردازید. ولی قسمت اصلی Single Player بازی مربوط به گروه GDI می شود که شما در نقش یک فرمانده گروه GDI ظاهر می شوید و باید زمین را از نیرو های دشمن خالی کنید. یکی از نقطه ضعف های بازی، داستان بازی است. داستان بازی کمی سطحی به نظر می رسد و کشش مناسب برای ادامه بازی را ندارد.

Gameplay این بازی یکی از جذابترین قسمت های موجود در بازی است. همه چیز آن طور که انتظارش را داشتید می باشد و تقریبا همه چیز به طور سنتی از سری های گذشته C&C و بازی های فوق محبوب Red alert و Generals برگرفته شده است. اگر چند بار بازی Red alert و generals را انجام داده باشید بسیار سریع با بازی و کنترل آن آشنا خواهید شد و مجذوب Gameplay سریع و اعتیاد آور آن خواهید شد. همانطور که گفته شد اکثر آیتم ها و نیرو هایی که در اختیار شما گذاشته می شوند همان آیتم ها و نیرو های قدیمی هستند در ظاهری جدید، حتی بعضی از نیرو هایی که قدرت های بسیار زیادی در نسخه های قبل داشتند بعضا حذف شدند یا قدرتشان کم شده است و سعی شده است بازی کمی واقعی تر به نظر برسد در صورتی که بازی در آینده ای دور به وقوع می پیوندد.

Interface بازی نیز مانند تمام بازی های استراتژی دیگر است و می توان با چند کلیک به سرعت به آیتم های آن دست یافت و اگر حافظه خوبی دارید می توانید ShortCut های تعیین شده برای هر نیرو را به ذهن بسپارید و با چند کلید ترکیبی به سرعت به آن نیرو دسترسی پیدا کنید. برای بازی کردن باید استراتژی خاصی تعیین کنید و دیگر مثل بازی های قدیمی نمی توانید با ساختن یک لشکر سرباز و موشک انداز و تانک و... یکباره به Base دشمن حمله کرده و Base را با خاک یکسان کنید. تعیین استراتژی از همان ثانیه اول بازی آغاز شده و تا وقتی که مرحله را به پایان برسانید به همراه شما است. یک استراتژی اشتباه تا آخر همان مرحله برای شما مشکل ساز می شود و حتی می تواند باعث شکست شما شود.

در بازی برای بدست آورن نیرو باید از عنصر tiberium استفاده کنید که اگر مصرف بالایی برای ساخت نیرو داشته باشید بسیار زود منبع Tiberium تمام شده و باید به فکر منبع جدید باشید که اکثرا در اختیار دشمن هستند و برای بدست آوردن این منبع، باید یک جنگ تمام عیار به راه بیاندازید. تنها به دست آوردن tiberium کافی نیست و وقتی تعداد Unit ها زیاد می شود Base شما دچار کمبود نیرو می شود و باید اقدام به ساخت Power Plant جدید کنید و بعضی مواقع پیش می آید که تعداد نیرو های شما آنقدر زیاد می شود که در Base خود 5 یا 6 power Plant دارید و مقدار فضای زیادی در Base اشغال شده است.

در مورد گروه های مختلف بازی باید بگوییم که ساختار GDI تقریبا دفاعی است و ساختن Base و نیرو های زمینی و هوایی در این گروه کمی دیر انجام می پذیرد و در عین حال نیز این نیرو ها قدرتمند می باشند. در ابتدا تقریبا باید به فکر دفاع باشید و بعد به فکر حمله. اما در گروه Nod این نکته بر عکس می باشد به گونه ای که در این گروه Base و زیر مجموعه های آن بسیار سریع ساخته می شوند و می توانید بسیار سریع به درست کردن نیرو مشغول شوید و بلافاصله حمله های زمینی و هوایی را شروع کنید. با کمی حرفه ای گری می توان در حمله ابتدایی حریف را زمین گیر کرده و نبرد را به سود خود تمام کرد.

حضور تانک ها در بازی کم رنگ شده است و بهترین تانک موجود در بازی تانک های "ماموت" هستند که نسبت به سری های گذشته C&C ضعیفتر شده اند و از آن تانک های رویایی و افسانه ای که به تنهایی می توانست Base حریف را با خاک یکسان کند چیزی جز یک تانک معمولی باقی نمانده است. پیاده نظام های شما شامل گروه های زیر می باشند: Rifle Squad، نیرو های موشک انداز، مهندس ها، commander، Zone trooper و چند واحد دیگر که هر کدام قدرت های مخصوصی دارند. برای مثال بعضی مواقع پیش می آید که در میانه نقشه رودخانه وجود دارد که نیرو های شما نمی توانند از این رودخانه بگذرند، در این مواقع می توانید از قدرت های مخصوص نیرو های خود استفاده کنید. برای این کار نیرو های Zone Trooper مجهز به Jump Jet هستند و می توانند از روی رودخانه عبور کنند.

در هر مرحله هدف های اصلی و هدف های ثانویه تعیین می شود که هر کدام برای شما به صورت تکه فیلم های کوچکی به نمایش در می آیند و توضیحاتی در مورد سیستم دفاعی آنها به شما داده می شود که این تکه فیلم ها می تواند کمک بسیار زیادی در انتخاب استراتژی به شما بکند. می توانید ابتدا به سراغ هدف های ثانویه بروید و سپس هدف اصلی را دنبال کنید. ولی اگر هدف های اصلی را کامل انجام دهید، دیگر به شما فرصتی داده نمی شود که به سراغ هدف های ثانویه بروید. هدف ها در بازی معمولا به منهدم کردن Base دشمن و زیر مجموعه های آن ختم می شود و خیلی کم پیش می آید که قبل از نابود کردن Base دشمن دست به کار خاصی بزنید و سپس به سراغ Base بروید.

بازی همانند گذشته شامل قسمت Skirmish هم می باشد. در این قسمت شما یک گروه را برای خود انتخاب می کنید و می توانید یک یا چند تیم برای حریف خود انتخاب کنید و در Map دلخواه به مبارزه بپردازید و مهارت های خود را افزایش دهید.

فیزیک بازی نیز بسیار خوب کار شده است: انفجار ماشین های جنگی، نفر برها، تانک ها، هلی کوپتر ها، ریزش ساختمان بعد از انفجار و ... همگی خوب کار شده است و شاهد افکت های زیبایی بعد از انفجار ها خواهید بود.

متاسفانه در بازی باگ هایی مشاهده می شود که کمی لذت بازی کردن را کاهش می دهد و تا به این لحظه 3 Patch رسمی برای بازی ارائه شده است که مشکلات بازی را برطرف می کند. این مسئله برای بازی بزرگی مثل C&C یک نقطه ضعف به شمار می آید که هنوز یک ماه از ریلیز بازی نگذشته است که 3 patch برای بازی عرضه شده است.

همانطور که در عکس ها و تریلرهای منتشر شده قبل از انتشار رسمی بازی مشاهده کرده بودیم گرافیک بازی به صورت خیره کننده ای بالا است. البته با این همه جزییاتی که در قسمت گرافیک بازی مشاهده می کنیم باز هم بازی Company Of Heroes یک سر و گردن از بازی C&C بالاتر است.

بازی بر اساس DX9 ساخته شده و از تمام تکنولوژی های روز گرافیکی در بازی استفاده شده است. یکی از نکات مثبت C&C این است که بازی با جزئیات گرافیکی پایین روی کارت های قدیمی مثل سری 5XXX شرکت nVidia نیز به خوبی اجرا می شود.

تمام Unit ها با تمام جزئیات طراحی شده است و در نگاه اول زنده به نظر می رسند. تکسچر ها عالی کار شده اند و بسیار خوب جلوه می کنند. سایه پردازی در بازی خوب انجام شده است و در نگاه اول گیمر را میخکوب می کند. در کنار این فاکتور ها، گزینه Anti-Aliasing کار خود را به خوبی انجام می دهد و با صاف کردن لبه های unit ها و تلفیق رنگ ها جلوه بسیار زیبایی به بازی داده است. بازی در حالت گرافیکی Ultra High گرافیک خیره کننده ای را به نمایش می گذارد که نظیر آن را در Company Of Heroes دیدیم.

خیلی کم پیش می آید که بازی دچار افت Frame شود و هر مقدار که Unit بسازید، تغییری در Frame Rate نمی بینید در عین حال اگر قدرتمند ترین سیستم را در اختیار داشته باشید تعداد Frame از عدد 30 تجاوز نمی کند که در نوع خود نکته جالبی به شمار می آید. در میان پرده های بازی دیگر از CG Movie استفاده نشده است و به جای استفاده از CG Movie از Motion Capture استفاده شده است که نمونه این میان پرده ها را در NFS:Most Wanted و NFS:Carbon دیده بودیم با این تفاوت که این میان پرده ها بسیار حرفه ای تر و واقعی تر ساخته شده اند.

قسمت صدا گذاری بازی هم یکی از نقاط قوت بازی به شمار می رود و بر زیبایی بازی افزوده است. در این قسمت به کوچکترین صدا ها نیز توجه شده است و نمونه بارز این نکته، صدای پای نیرو های شما است که با ظرافت خاصی صدا گذاری شده است و اگر چشم خود را ببندید و به صدا ها گوش دهید، فکر می کنید که یک جوخه نظامی واقعی در حال حرکت هستند. در این قسمت به همه نکات صدا گذاری توجه شده است و اسلحه ها صدای خوبی دارند، صدای حرکت تانک ها و ماشین ها بسیار عالی کار شده است. صدا گذاری بازی کمترین حرف و حدیث را دارد و به یکی از برترین قسمت های بازی تبدیل شده است.

Command & Conquer 3 بدون شک یکی از بهترین های سبک استراتژی در سال 2007 خواهد بود. با اینکه بازی نکات مثبت زیادی دارد ولی ساختار بازی کمی قدیمی به نظر می رسد با این حال جالب ترین قسمت های بازی میان پرده ها، Gamepaly و صدا گذاری بوده اند که البته در کنار این 3 مورد نباید از کنار مقدار هیجان بالای بازی هم به راحتی گذشت. C&C می تواند جای Company of Heroes را به خوبی برای شما پر کند و ساعات بسیار خوبی را برای شما فراهم آورد.

کد تقلب Pc

A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z   #
کاربران گرامی برای در یافت کد تقلب و یا سیو ویا ترینر هر بازی فقط کافی است طبق نام بازی حرف مورد نظر را انتخاب نموده ودر لیست جدیدی که برای شما باز می شود بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر نام بازی مورد نظر در لیست نبود به # مراجعه کنید و اگر در آنجا نیز پیدا نکردید حتما در قسمت نظرات نام بازی خود را قرار دهید.